LINDA II

Fotat med Canon Eos 5d Mark II + Canon EF 50mm f/1.2 L

ZAKYNTHOS DAG 6

Näst sista dagen på Zakynthos. Det var molnigt på förmiddagen, men det gjorde inte så mycket, var så varmt ändå! Sedan hade vi bestämt att vi skulle åka med en liten båt och kolla på sköldpaddorna som lever där ute i vattnet, ganska nära stranden faktiskt, men det visste vi ju inte innan. Och det var en upplevelse verkligen att få se dom på nära håll och se hur stora dom verkligen är! Sedan solade vi resten av dan för då var det inge molnigt alls. Åt våran sista lunch på Rita's och sådär. På kvällen åt vi indiskt, sjukt gott!

LINDA I

As promised, dom första bilderna på Linda. Som jag har nämnt var ljuset perfekt och dom här bilderna blev grymma tycker jag! Vad tycker ni? :)
Fotat med Canon Eos 5d Mark II + Canon EF 50mm f/1.2 L

HOT HOT HOT

Shit, är helt slut av värmen! Det är jättehärligt, men jag jobbar ändå så kan inte sola nåt :(
Anyways, måste slänga in mig i duschen nu! Men sedan ska ni få se lite bilder på Linda, här är några fler BTS medans ni väntar ;)

ZAKYNTHOS DAG 5

Blev ett litet uppehåll med Zakynthos bilder för det var så mycket att redigera från dag 5. Men nu så!
Våran femte dag bestämde vi oss för att åka till Zakynthos stad. Det var inte alls långt att åka med buss och billigt också. Själva staden var väl inte så stor och det var inte supermycket att se där men allt som allt var det en charmig och fin stad, med mycket bilar :p
Det var en ganska avslappnad dag, mest eftersom vi kom dit inte så långt innan deras siesta, så vi fick fika och promenera runt och fota i några timmar. Sedan shoppade vi lite sånt vi sett innan siestan, jag köpte ett par shorts och fina fejkplånböcker, haha. Och så köpte vi goooda jordgubbar som vi åt på kvällen när vi kom hem :)

SATURDAY NIGHT

I lördags hade jag och Emil så mysigt i stugan. Alla andra hade åkt hem så det var bara vi och mamma och pappa kvar. Först såg vi film, Green Hornet, ganska bra faktiskt :) Sedan tog vi och gjorde en eld och grillade korv, täljde egna grillpinnar också. Sedan bastade vi och duschade. Att duscha i stugan är lite besvärligt för det finns inget rinnande varmvatten så man får koka om man vill ha varmvatten. Vilket vi gjorde, men vi eldade för mycket så vattnet verkligen kokade när vi skulle duscha, men det gick såsmåningom bra och det var väldigt skönt.
Mys va?!

MIDSOMMAR

Här kommer en bildbomb från midsommar! Hade det jättebra, trots ganska dåligt väder, men vi badade och så ändå :)

GLAD MIDSOMMAR!

Hej och glad midsommar! Jag firar midsommmar i sommarstugan men jag tänkte att jag måste slänga in ett inlägg medans jag är hemma och duschar!
En liten tjuvkik på plåtningen med Linda :D

Nu blir det midsommar med lax, snaps, blomsterkransar, lekar och annat skoj!
Bloggar mer på lördag/söndag eller nåt, ha en superduperhelg :D<3

ZAKYNTHOS DAG 4

Dag fyra på Zakynthos var lika bra som alla dagar. Vi solade på förmiddagen, vi låg på vårat favvoställe, Rita's snack bar tror jag det hette ;) På eftermiddagen tog vi en promenad och utforskade lite längre bort på den lååååånga stranden. Bland annat gick vi över bron på bilderna, för att kolla på ön och så, men det kostade pengar så vi sket i det, verkade inte så intressant. På tillbakavägen badade vi lite också, men det var så varmt så det svalkade knappt. Har inga bilder från kvällen men vi gjorde inget speciellt, gick ut och åt bara.

23 JUNI

Hej på er! Igår blev det ingen bloggning som ni kanske märkte. Hade fullt upp hela dagen. Och på kvällen körde jag en plåtning med Linda som jag nämnde. Och det var inget regn och ljuset var perfekt och det blev grymt!!! Ni ska få se lite BTS bilder nu och så får vi se när jag hunnit redigera dom första ;)
Tack till Bodil som var ovillig men duktig stylist/reflexskärmshållare/assistent :)

JOHANNA 3

Fler bilder på Johanna :)
Redigerar liksom lite allt möjligt nu, studentbilder, greklandbilder, självporträtt, Johanna, Bodil......Och imorgon ska jag plåta Linda, det var längesen nu så det ska bli sjukt roligt! Hoppas det inte blir värsta regnet bara :S

ZAKYNTHOS DAG 3

Tredje dagen. Behövar jag säga vad vi gjorde hela dagen? På kvällen åt vi iaf middag på restaurangen närmast hotellet, kommer inte ihåg vad den hette. Men det var god mat och hon som jobba där sa att jag hade 'beautiful body' :p
Sedan förfestade vi med våra grannar Erika, Erica och Andréa. Men sen blev det inte så mycket fest för jag och Emil gick hem nästan på en gång.

Fotat med Canon G12

ZAKYNTHOS DAG 2

Sol och bad, sol och bad. Det var det vi gjorde på dagarna mest, men gud så underbart. Här är bilder från andra dagen.
Poolbilder, inte så mycket att säga. Och sedan gick vi och åt middag på Blue Waves, goooottt, men lite dyrt. På kvällen förfestade vi med våra grannar på hotellet och sedan dansade vi resten av natten.

Fotat med Canon 5D mark II + Canon 50mm f/1.2 och Canon G12

ZAKYNTHOS DAG 1

Okej, fotade hyffsat mycket i Zakynthos, men inte ens hälften är väl värt att visa er, ska iaf försöka sammanfatta alla dagar och visa er lite bilder iaf, dom flesta på Emil, och lite klassiska semesterbilder :P
Efter en jobbig natt på Arlanda hoppade vi på flyget och vi sov nästan hela vägen. Anlände till Zakynthos runt 11 på förmiddagen. Där var det riktigt varmt och fint väder.

Vi var lagomt svettiga, trötta och struliga i håret på bussen till hotellet, haha!
Efter vi lämnat väskorna på hotellet drog vi direkt till stranden som var väldigt nära. Vi bodde i Laganas btw.
Lunch åt vi på Havana beach club, det var gott och väldigt fint där, fanns t.o.m himmelsängar man kunde ligga och chilla i!
På eftermiddagen låg vi vid poolen på hotellet.
Och middag blev på Cool Peppers, det var gott men inget speciellt, mysigt att sitta vid stranden iaf :)Fotat med Canon G12

HEMMA!

Heeeeeej! NU är jag hemma igen! Vi har haft det helt underbart på Zakynthos, trots det så är det ju alltid skönt att komma hem. Vissa saker saknar man ju, typ mjölk, slänga papper i toan, dricka vatten ur kranen, sitta vid datorn(hehe), sin egen säng osv...
Vädret har varit kanon, inte en enda regndroppe på hela veckan, och hotellet var bra och maten var bra och allt var bara bäst helt enkelt :D Idag är jag lite seg, har mest lagt in bilder och gosat med Emil. Men så fort jag har ork och lust ska jag börja visa er bilder och berätta mer om resan ;)
Bjuder på en bild från första dagen.

STUDENT

Här är två av bilderna på Kamilla som jag tog förra veckan! :)

JOHANNA 2

Och två i svartvit/sepia, vad är snyggast? :)

JOHANNA

Det här är min fina vän Johanna :)

1 YEAR <3

För ett år sedan träffades jag och Emil för första gången, åh vad jag är glad över händelserna som ledde till det :)